Beyoncé και Harry Styles ανέβασαν τον μουσικό τουρισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο σε επίπεδα ρεκόρ

Written by on August 12, 2024

Εκδηλώσεις όπως το φεστιβάλ του Glastonbury και οι τεράστιες συναυλίες σε στάδια από τους Beyonce, Harry Styles και Blur βοήθησαν τη βρετανική μουσική βιομηχανία να φτάσει σε νέα ύψη πέρυσι, αποφέροντας 8 δισεκατομμύρια λίρες στην οικονομία της χώρας, σύμφωνα με νέα στοιχεία.

Η UK Music, ο οργανισμός που εκπροσωπεί τη βρετανική μουσική βιομηχανία, αναφέρει ότι 19,2 εκατομμύρια «μουσικοί τουρίστες» παρακολούθησαν ζωντανές συναυλίες και φεστιβάλ στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2023, σημειώνοντας αύξηση 33% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Ο οργανισμός ορίζει ως «μουσικό τουρίστα» κάποιον που έχει ταξιδέψει τουλάχιστον τρεις φορές τη μέση απόσταση μετακίνησης για την περιοχή του ή διαμένει στο εξωτερικό.

Τα 8 δισεκατομμύρια λίρες που συνεισέφεραν αυτοί οι μουσικοί τουρίστες στην τοπική οικονομία μέσω άμεσων δαπανών σε εισιτήρια, ταξίδια, διαμονή και φαγητό – ποτό, καθώς και έμμεσων δαπανών σε επιχειρήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού όπως η ασφάλεια και οι περιφράξεις, αντιπροσωπεύουν μία αύξηση 21% σε σχέση με το σύνολο των 6,6 δισεκατομμυρίων λιρών του 2022.

Το ποσό των 8 δισεκατομμυρίων λιρών για το 2023 είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ από την UK Music, από τότε που ο οργανισμός ξεκίνησε να αναλύει τις δαπάνες του μουσικού τουρισμού πριν από μία δεκαετία.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ξένων θεατών συναυλιών μειώθηκε ελάχιστα και ανήλθε σε λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο πέρυσι, έναντι 1,053 εκατομμυρίων το 2022.

Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός εγχώριων μουσικών τουριστών στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 36% το 2023 σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας τα 18,2 εκατομμύρια, ενώ 62.000 θέσεις εργασίας στηρίχτηκαν από τις ζωντανές εμφανίσεις, σύμφωνα με τη UK Music.

Σε περιφερειακό επίπεδο, το Λονδίνο ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός του Ηνωμένου Βασιλείου για παρακολούθηση συναυλιών, προσελκύοντας 6,9 εκατομμύρια μουσικούς τουρίστες – αύξηση 40% σε σύγκριση με το 2022 – οι οποίοι έκαναν δαπάνες ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων λιρών.

Η Βορειοδυτική Αγγλία, μία περιοχή που περιλαμβάνει πόλεις όπως το Μάντσεστερ και το Λίβερπουλ, ήταν ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός για τους μουσικόφιλους ταξιδιώτες, με 2,3 εκατομμύρια άτομα να την επισκέπτονται για να παρακολουθήσουν ζωντανές εμφανίσεις και να δαπανούν 735 εκατομμύρια λίρες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της UK Music, Tom Kiehl, δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι τα ρεκόρ αυτά «αποδεικνύουν τη θετική επίδραση που έχει ο μουσικός τουρισμός στις πόλεις μας».

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι «εκτός από μία χούφτα πολύ επιτυχημένων μουσικών», οι ευκαιρίες για πολλούς καλλιτέχνες συρρικνώνονται όλο και περισσότερο.

«Μικροί μουσικοί χώροι και φεστιβάλ, στούντιο και χώροι πρόβας αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές πιέσεις και είναι ζωτικής σημασίας να υποστηριχθεί το μουσικό οικοσύστημα που επιτρέπει στους μουσικούς και τους καλλιτέχνες να παίζουν, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι – ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους – μπορούν να έχουν πρόσβαση στη μουσική», πρόσθεσε.

Μέχρι στιγμής φέτος, περίπου 50 μουσικά φεστιβάλ στο Ηνωμένο Βασιλείο έχουν είτε ακυρωθεί είτε έχει σταματήσει εντελώς η λειτουργία τους λόγω του αυξανόμενου κόστους παραγωγής και των αλλαγών στις συνήθειες αγοράς εισιτηρίων των μουσικόφιλων, σύμφωνα με την Ένωση Ανεξάρτητων Φεστιβάλ (AIF).

Οι μικρότεροι χώροι μουσικής της χώρας αντιμετωπίζουν επίσης δυσκολίες, με το Music Venue Trust (MVT) να αναφέρει ότι 125 χώροι είτε έκλεισαν είτε σταμάτησαν να φιλοξενούν ζωντανή μουσική το 2023.

Για τους ανερχόμενους και τους καλλιτέχνες μεσαίου επιπέδου του Ηνωμένου Βασιλείου, το αυξημένο κόστος καυσίμων και οι απαιτήσεις μετά το Brexit για τεχνικά δελτία περιοδείας και άδειες εργασίας έχουν επιφέρει περαιτέρω οικονομικά βάρη.

Ως αποτέλεσμα, το UK Music καλεί τη νέα κυβέρνηση των Εργατικών να αντιμετωπίσει επειγόντως την «κρίση του κόστους των περιοδειών».

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας μουσικής στον κόσμο και η τρίτη μεγαλύτερη αγορά ηχογραφημένης μουσικής στον κόσμο, πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία.

Αλλά χωρίς δράση, κινδυνεύει να ξεπεραστεί από χώρες που είναι πιο προνοητικές, προειδοποιεί ο οργανισμός της UK Music, ο οποίος δημοσίευσε πέρυσι ένα «Μανιφέστο για τη Μουσική» 10 σημείων.

«Η ακμάζουσα βιομηχανία μουσικής του Ηνωμένου Βασιλείου συνεχίζει να είναι μία από τις πιο ισχυρές παγκόσμιες εξαγωγές μας και ένας σημαντικός παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Lisa Nandy σε ανακοίνωση που συνόδευε τα στοιχεία του μουσικού τουρισμού.

Η Lisa Nandy υποσχέθηκε ότι η κυβέρνηση θα «εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσει ότι οι δημιουργικές βιομηχανίες μας θα λάβουν την υποστήριξη που χρειάζονται για να ανθίσουν, δημιουργώντας ευκαιρίες και οικονομική ανάπτυξη σε κάθε κοινότητα και εμπνέοντας την επόμενη γενιά καλλιτεχνών».

πηγή: postmelody.gr


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track

Title

Artist